2016-01-02
00:49:20

2015

2015, ett år med mycket berg och dalbana. 
Året började med att jag var sjukskriven och hade det väldigt kämpigt, januari och feburari blev väldigt tufft för mig. Jag fick tyvärr inte vara kvar på jobbet och jag påbörjade att söka jobb. Hade redan en stor stress inom mig och bägarn var nära att rinna över, men i mitten av mars fick jag ett jobb och jag kände att det var där det började att vända. 
Dagarna rullade på och jag började att komma på fötter igen efter min lilla svacka. Både mars och april rullade på bra och det innehöll mest jobb och träning. I maj månad hoppade jag in en natt på mitt gamla jobb och kände där och då att jag var klar med det yrket för ett tag och att jag har kommit helt rätt på mitt nuvarande jobb. 
Sommaren började sakta men säkert att komma smygandes, jag försökte allt vad jag kunde för att kunna få lite tid med att ta vara på sommaren på dagen innan det var dags att åka till jobbet. 
Jag kände dock att energin började att tryta i slutet av juni och början på juli, mest var det för att jag visste att semestern var nära. Att ha sin första riktiga semester i 4 hela veckor kändes helt otroligt. Under denna tiden fick jag ett glädjande besked också, att jag fick förlängt på jobbet!
Semestern kom äntligen och jag & pojkvännen åkte till Grekland i 1 vecka och förlovade även oss där. En helt underbar vecka.
Direkt när jag kom hem från Grekland blev det att dra till Danmark över dagen med bästa vännen, en sjukt bra dag där det var mycket skratt och bara en riktigt grym bästisdag. 
I augusti började jobbet och verkligheten började att komma tillbaka. Men denna månaden innehöll inte enbart jobb utan i början av augusti överraskade vi min syster med en möhippa. En helt undebar dag som bjöd på mycket skratt och kärlek. 
I slutet av månaden fick jag den stora äran av att vara brudtärna åt min syster. Ett mycket fint bröllop och jag kan inte vara en stoltare syster.

Hösten började att komma, jag och killen firade 1 år tillsammans i september månad. 
Jag gick från bemanning till provanställd på jobbet och jag var så glad! 
Oktober månad, jag fyllde år och vi hade fest för mig. En lyckad kväll och jag fick massvis med energi av detta. 
I november åkte jag, mamma och bästa vännen till Ullared och shoppade loss. Denna månaden fick jag reda på ännu en nyhet, ATT I DECEMBER SKULLE JAG BLI FASTANSTÄLLD. Jag var så GLAD och jag hade verkligen kämpat för detta. I november gjorde jag ännu en tatuering som har en stor betydelse för mig och jag är jättenöjd med denna. 
Från september till december var det mycket jobb för min del, mycket övertider och mycket helgjobb. Men månaderna har ändå varit bra även om de enligt mig har varit väldigt långa. 
Dagarna innan semestern kunde jag göra något som jag har längtat så efter, skaffa en bil! 
December har varit en väldigt bra månad, jag har umgåtts med personer som jag älskar, julen har varit mysig och den 27 till 30e gjorde jag och killen en liten roadtripp och den var hur mysig som helst. 
Nyår gjorde jag på bästa sätt, att vara med den absolut bästa vännen man kan tänka sig och bara umgås, skratta och bara ha det väldigt bra. 
 


2015 har ändå vart ett väldigt bra år även om det har vart vissa motgångar och jag välkomnar 2016 med öppna armar!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: