2013-12-06
16:50:00

Hur är det egentligen att jobba som undersköterska?

Jag får ofta frågan om hur det egentligen det är att jobba inom sjukvården. Hur pallar jag all skit man får? 
Jag kan säga såhär att jag har inte kunnat välja något bättre och mer älskat yrke. Att vara undersköterska är så underbart roligt att det inte går att beskriva. Oavsett vilken arbetsplats du kommer till inom vården (tror jag iallafall) så får du jäkligt mycket skit men också väldigt mycket kärlek som gör att skitsakerna inte blir så stora som det egentligen skulle blivit. 
Att komma till en arbetsplats där man hjälper människor i olika situationer är helt fantastiskt. Folk är så tacksamma för det vi gör och det behöver inte alls vara den största saken men för dem är det en stor grej att få hjälp med det. 
Jag älskar att komma till mitt arbete, att kunna göra ett bra jobb och sen komma hem med ett leende på läpparna för att man har gjort en bra insats. 
Att kunna prata med en patient, hjälpa den och sen vara stolt för att man har kunant hjälpa. Visst kommer det situationer som man måste verkligen tänka ut hur man ska hjälpa patienten i fråga, men det är det som roligt också, man utmanar sig själv och bli ännu bättre. Att bolla tankar och funderingar och erfarenheter med mina kollegor och tillslut komma på en bra lösning. 
 
Sen finns det vissa dagar som är väldigt känslosamma, det går inte så bra som man trodde eller det har hänt något, de dagarna är väldigt tuffa men då måste man som vårdpersonal prata med sina kollegor, man kan inte hålla allting inne och tro att man är stark. För det finns dagar då man har gjort sitt bästa men det inte gick ändå. 
 
Jag tycker att för varje dag jag jobbar så blir jag så mycket starkare, jag får mycket stöttning från alla kollegor, min familj, mina vänner och jag vet att jag kan. Det handlar mycket om att stötta patienterna i deras situationer och jag lovar även om vissa kanske inte visar det så är det tacksamma. 
 
Att vara undersköterska är så betydelsefullt för många ♥
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: